Het laatste nieuws - Reisverslag uit Toulouse, Frankrijk van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu Het laatste nieuws - Reisverslag uit Toulouse, Frankrijk van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu

Het laatste nieuws

Blijf op de hoogte en volg Tessa

19 Juni 2015 | Frankrijk, Toulouse

Zoals gewoonlijk wanneer ik probeer om een weblog bij te houden gaat dat eerst een tijdje goed, en daarna begin ik te verzuimen...
Maar hier is het laatste nieuwsbericht voordat ik alweer naar Nederland terugkom. Volgende week woensdag is het zover dus dat schiet echt al op.
Ik heb het nog steeds erg naar de zin en vertrekken is wel een beetje dubbel, vooral ook omdat ik weet dat Jos er best tegenop ziet om het hoogseizoen nog te moeten draaien zonder ervaren hulp in de keuken.

We hebben hier intussen Lotte mogen verwelkomen, een nieuwe collega voor de bediening. Ze zal na mijn vertrek ook wat keukenwerkzaamheden gaan doen dus ik probeer haar een beetje in te werken. Wat ik nog best lastig vind, want zij is niet gewend om in de keuken te staan, en ik ben niet gewend om te praten terwijl ik bezig ben :-) Maar ze past goed in het team en we hebben het erg gezellig met elkaar.

Vorige week waren mijn ouders hier op visite, ze verbleven in een huisje bij vrienden van Jos en Anja, en daarna nog een weekend bij ons in het hotel. Heel bijzonder om ze hier te mogen verwelkomen, want door de ziekte van mijn vader had ik niet verwacht dat het allemaal door zou kunnen gaan. Maar ze waren er! We zijn samen twee dagen op stap geweest, een dag naar de Pyreneeën en Spanje en een dag naar Toulouse. Een groot succes! Inmiddels zijn ze weer veilig thuis.

Afgelopen dinsdag ben ik nog een dagje met Nienke de bergen in geweest, naar een plek waar vijf meren vlak bij elkaar en hoog in de bergen liggen. Schitterend! Helaas was het de hele middag regenachtig, maar evengoed hebben we er erg van genoten.

Bertje is bij de dierenarts geweest, en uit bloedonderzoek is gebleken dat haar schildklier niet goed functioneert, wat een verklaring zou moeten zijn voor de gewichtstoename en de futloosheid. Ze krijgt nu medicijnen en hopelijk knapt ze daarvan op. Ik wandel momenteel niet meer met haar omdat ze er de energie niet voor heeft, ze slaapt eigenlijk alleen maar.

Wel, dat was voorlopig het laatste nieuws uit Frankrijk! En voor degenen die nieuwsgierig zijn: ja, er staat alweer een nieuwe reis op de planning. Over twee weken, op vrijdag 3 juli, hoop ik naar Zweden te vertrekken voor twee maanden vakantiewerk als kok bij een outdoor-activiteitencentrum. Een nieuwe uitdaging, een nieuw avontuur! Volg mijn belevenissen op dit weblog!

  • 19 Juni 2015 - 20:13

    Heit:

    Wat hebben we ervan genoten in velerlei opzicht! Jammer dat het alweer voorbij is. Gezellig als je weer een paar dagen thuis bent! Kom jij nu tussen twee werkperioden door even bij ons vakantie houden? Op woensdag en zaterdag ben ik vrij, dus zouden we een dagje uit kunnen gaan ...

  • 19 Juni 2015 - 22:29

    Mem:

    Ja wat was het fijn! We genieten nog na.
    Enne....ik ben ook vrij op woensdag en zaterdag..............

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Toulouse

Tessa

Actief sinds 03 Juni 2011
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 35948

Voorgaande reizen:

30 Maart 2016 - 29 Maart 2017

Canada

09 September 2015 - 25 November 2015

Frankrijk 2

03 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Zweden

08 April 2015 - 24 Juni 2015

Frankrijk

09 Augustus 2011 - 15 Maart 2012

Curaçao

24 November 2011 - 15 Februari 2012

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: