Beter laat dan nooit - Reisverslag uit Toulouse, Frankrijk van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu Beter laat dan nooit - Reisverslag uit Toulouse, Frankrijk van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu

Beter laat dan nooit

Blijf op de hoogte en volg Tessa

10 April 2015 | Frankrijk, Toulouse

Zoals sommigen al via Facebook hebben kunnen lezen, had het nogal wat voeten in de aarde voordat ik eindelijk in Toulouse was.
De vlucht die ik op woensdag aan het begin van de middag zou hebben werd geannuleerd vanwege staking van de luchtverkeersleiding in Frankrijk. Bij de balie werd mijn ticket omgeboekt: donderdagochtend om half negen.
Dus op kosten van KLM een hotelovernachting met diner en ontbijt, een lunchbon en een overlevingstasje met tandenborstel, zeep e.d. Op zich niet vervelend. :-)
Zodoende bracht ik de nacht door in het Van der Valk Hotel aan de A4, en donderdagochtend was ik om zeven uur weer op Schiphol.
Helaas werd mijn vlucht weer geannuleerd, en dit keer werd mijn ticket omgeboekt naar Lufthansa, via Frankfurt. Maar dan wel pas om twee uur 's middags. En zeven uur wachten duurt best lang...
Maar uiteindelijk was het zover, en halverwege de middag stond ik in Frankfurt. Daar bleek de vlucht naar Toulouse met ruim twee uur vertraagd, maar gelukkig ging die wel door en was ik rond negen uur 's avonds dan toch eindelijk in Toulouse. Mét koffer, die was op een andere KLM-vlucht gezet die wel doorging en kon ik in Toulouse afhalen. Een hele opluchting!
Jos was er al om me op te halen, en een uur later waren we in Saint Blancard.
En zo doe je bijna veertig uur over een stukje vliegen van ongeveer anderhalf uur...

De ontvangst was zeer hartelijk, en er werd me op het hart gedrukt om toch vooral flink uit te slapen. Dus dat heb ik gedaan.
Vandaag hoefde ik nog niet te werken, en heb dus m'n kamer een beetje ingericht en de omgeving verkend met Bertje de hond. Een Jack Russel die vanwege de omvang meer op een klein varkentje lijkt, maar erg lief is en gisteravond al op mijn schoot klom toen ik nog maar een kwartier binnen was. :-)


  • 10 April 2015 - 17:35

    TE:

    Hèhè, gelukkig... Klinkt als: eind goed, al goed :)
    Vanaf morgen werken? Ben erg benieuwd naar het vervolg!
    Geef Bertje een aai over z'n snufferd, ik mag hem geloof ik wel.
    En de groeten aan Jos en Anja!

  • 10 April 2015 - 19:57

    Heit:

    Gelukkig, een reisverslag, al is het dan over allerlei tegenslag. Dankbaar dat je uiteindelijk goed bent aangekomen en weer een eigen plekje hebt gevonden. Geef Bertje ook van mij maar een aai en ook Suzy de kat! Groeten aan Jos en Anja en Frans en Mieke. Veel plezier in het werken en wonen daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Toulouse

Tessa

Actief sinds 03 Juni 2011
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 35942

Voorgaande reizen:

30 Maart 2016 - 29 Maart 2017

Canada

09 September 2015 - 25 November 2015

Frankrijk 2

03 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Zweden

08 April 2015 - 24 Juni 2015

Frankrijk

09 Augustus 2011 - 15 Maart 2012

Curaçao

24 November 2011 - 15 Februari 2012

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: