De tijd vliegt - Reisverslag uit Masterton, Nieuw Zeeland van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu De tijd vliegt - Reisverslag uit Masterton, Nieuw Zeeland van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt

Door: tessahoutman

Blijf op de hoogte en volg Tessa

14 December 2011 | Nieuw Zeeland, Masterton

Het is woensdagavond, de helft van de werkweek zit er al weer op. Voor mijn gevoel was het gisteren dat ik op zondagavond dacht: daar gaan we weer voor een week.
Vandaag was er niet zoveel te doen. Dat wil zeggen, er is werk zat, maar er was niet veel waar ik iets aan kon doen. Vond ik niet zo erg, was net niet helemaal fit. En ik heb Michael geholpen met een taart voor zijn zoontje Jack, die is vandaag jarig. Zie de foto's voor het resultaat.

Gisteren hebben we thuis een aantal uren zonder stroom gezeten, er was een defect aan Huntley Power Station, de grootste energieleverancier van Nieuw-Zeeland. Door een veiligheidssysteem werd op een gedeelte van het Noordereiland de stroom afgesloten. Dit systeem moest nu voor het eerst sinds 1996 ingeschakeld worden. Gelukkig werkte het, anders had het uitvallen van Huntley een domino-effect veroorzaakt naar de andere generatoren en hadden we op het hele Noordereiland een blackout gehad...
De bakkerij had gelukkig wel de hele dag stroom, zal misschien net op een ander netwerk zitten of zo.

Verder niet zoveel nieuws. Er werd mij gevraagd wat ik voor m'n verjaardag wil hebben. Nou ja, niet zoveel want mijn backpack zat al vol. Ik denk dat ik maar wat recepten van de bakkerij vraag :).

• 14 December 2011 - 09:36

Annelies:

Die taart is echt cool :-D

• 14 December 2011 - 10:56

Ard En Mariette Vreugdenhil:

Leuk, die taart! Als je dat recept meeneemt, over een poosje als je hier weer komt, dan kunnen we zo-een maken voor Thijs zijn verjaardag. Vindt hij vast geweldig.
    Zo grappig om te lezen dat je schrijft: woensdagavond. Hier zijn de kinderen net de deur uit naar school, de dag is nog heel vroeg (bijna 7 uur). Je bent ons ver vooruit in de tijd!

• 14 December 2011 - 11:53

Heit:

Zo'n taart is niet alleen leuk als je 5 jaar wordt...
    Ik zit nu in Zoetermeer en begin juist aan de lunch, dus het duurt nog even voor het woensdagavond is.
    En wat jouw verjaardag betreft: wij bedenken wel iets dat vrijwel niets weegt en ook vrijwel geen ruimte inneemt...

• 14 December 2011 - 14:11

Stijnie:

Ik zit hier echt te watertanden na het zien van de taart.
    Wat leuk om zulke taarten te maken!
    Misschien kun je je er op specialiseren?
    Is vast een grote markt voor.
    Je eerste aanvraag uit Curacao is al binnen, las ik :)
    Veel plezier de rest van de week !

• 14 December 2011 - 19:56

TE:

Wow!! Die Jack zal een gelukkig mensje zijn! Als hij er nou maar niet in weg wil scheuren... Echt gaaf, zeg! Zijn de wielen ook eetbaar?

• 15 December 2011 - 19:06

Mem:

Wat een prachtige taart! Gaat dat op dezelfde manier zoals je ze thuis maakte?

• 19 December 2011 - 00:04

Ard En Mariette Vreugdenhil:

Hi Tessa,
    Kun je ook nog even leren hoe je een suikerbrood maakt?? :)