Te Harinui - Reisverslag uit Masterton, Nieuw Zeeland van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu Te Harinui - Reisverslag uit Masterton, Nieuw Zeeland van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu

Te Harinui

Door: tessahoutman

Blijf op de hoogte en volg Tessa

19 December 2011 | Nieuw Zeeland, Masterton

Afgelopen zaterdag en zondag hebben we als gemeente, in groepjes verdeeld, kerstliederen gezongen in bejaarden- en verzorgingshuizen in en om Masterton. Erg leuk! In principe ging iedereen één keer ergens zingen, maar ik vond het wel aardig en ze hadden dringend alten nodig, dus ik ben zowel zaterdag als zondag geweest. We hebben bekende liederen gezongen, zoals 'O Come All Ye Faithful' en 'Joy To The World', en ook een traditioneel Nieuw Zeelands lied: Te Harinui. Dat lied gaat over hoe de Maori op een zomerdag samenkwamen en, gezeten in het gras aan een rustige baai, 'Te Harinui' hoorden: de blijde en vreugdevolle boodschap van de geboorte van Jezus.
Aankomende vrijdagavond wordt er in de kerk een sing-in georganiseerd en ook daar zullen we met elkaar kerstliederen zingen.

Het is de afgelopen dagen akelig koud geweest. Normaal gesproken is het hier in deze tijd van het jaar 20-25 graden. Zaterdag was het slechts 10. De reden: een stormachtige zuidenwind. En ten zuiden van Nieuw Zeeland bevindt zich, jawel, de zuidpool. Arctische winden dus. Brrr. Gisteren hadden we een vuur gemaakt in de haard, zo koud was het in huis. Vandaag was het gelukkig al wat beter, minder wind. Ik leen truien en sjaals en jassen van mijn gastheer en - vrouw...

Vandaag hebben we zo'n beetje de hele middag als een gek koekjes gebakken en verpakt, een enorme bestelling van een zaak in Wellington. Van deeg maken, vormen en bakken tot verpakken, sealen en stickeren zijn we met vijf man een aantal uren bezig geweest. Ik kon dan ook 8,5 uur noteren voor vandaag. Ik was reuze stijf in mijn nek en schouders en heb dus lekker een warm bad genomen toen ik thuiskwam. En jawel, ook daar viel ik in no-time in slaap...
Verder hebben we kerststollen en banketstaven en -kransen gemaakt, dat is duidelijk de Hollandse inbreng van de eigenaar! :)

Ik heb momenteel vrijwel geen last van allergische reacties. Daar ben ik erg blij mee! Ik weet nog steeds niet helemaal waar het aan lag, maar het gaat nu een stuk beter.

  • 19 December 2011 - 07:39

    Mem:

    Klinkt goed, allemaal. Wat leuk dat je op deze manier weer met je zanghobby bezig kunt zijn en je maakt er veel mensen blij mee!
    Hard werken dus, zo'n bakkerij. Blij te lezen dat je geen last hebt van allergie!
    Dat het daar nog zo koud is! Straks hebben jullie nog een witte kerst!:-)
    Hartelijke groeten!

  • 19 December 2011 - 07:59

    TE:

    Mooi zeg, dat jullie zo met elkaar met het kerstfeest bezig kunnen zijn, op verschillende gebieden. En je draait dus nu al overuren ;)! Ontzettend fijn om te lezen dat je geen last hebt van de allergische toestanden! En koud... tja. Gelukkig dat je af en toe in een warm bad kunt relaxen! Goeie week!!!

  • 19 December 2011 - 08:35

    Anneke Schutte:

    Wat nou koud? Het heeft hier gevroren!

  • 19 December 2011 - 13:10

    Wouter:

    ha tessa,

    eindelijk dan heb ik je blog gevonden. en wat leuk om te lezen! je schrijft erg onderhoudend. ik heb in een keer alle voorgaande na elkaar gelezen, want ik was erg benieuwd geworden. als ik het zo lees, dan ben je daar wel op je plek. leuk hoor, creatief met korsten! ik ben ook blij met de foto's, zo kunnen we ons ook een voorstelling maken! misschien kun je nog een par foto's mken van de bakkerij en het huis waarin je woont?
    wat leuk ook dat je zo kunt mee hobbelen in het gemeenteleven van den kerk. weet je wat voor kerk het is, waar kan ik het mee vergelijken?
    ben heel benieuwd naar je kerstervaringen (binnen en buiten de bakkerij) vera en ik gaan deze week naar het koude kikkerklandje voor de feestdagen. wat zie ik uit naar die vliegreis, 9 uur met m'n knieën in m'n mond.......

    blessings!
    wouter

  • 19 December 2011 - 13:35

    Stijnie:

    Mooi dat jullie met de gemeente mensen blij maken met kerstliederen!
    Dat mis ik hier wel. Je merkt er weinig van dat het bijna Kerst is.
    De temperatuur is daar natuurlijk ook debet aan, voor je gevoel klopt het niet om in deze tijd in zomerkleren te lopen.
    Maar aan kerstversieringen en lichtjes geen gebrek.
    Sterkte nog met de drukte voor de Kerst en gaan jullie daarna héél veel oliebollen bakken?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Masterton

Nieuw Zeeland

Werkstage bij de Ten O'Clock Cookie Company in Masterton

Recente Reisverslagen:

13 Februari 2012

Vertrek

31 Januari 2012

Pech in jullie voordeel

20 Januari 2012

Ngawi & Castlepoint

09 Januari 2012

Wol, wijn en water

02 Januari 2012

Pukaha Mt. Bruce
Tessa

Actief sinds 03 Juni 2011
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 35960

Voorgaande reizen:

30 Maart 2016 - 29 Maart 2017

Canada

09 September 2015 - 25 November 2015

Frankrijk 2

03 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Zweden

08 April 2015 - 24 Juni 2015

Frankrijk

09 Augustus 2011 - 15 Maart 2012

Curaçao

24 November 2011 - 15 Februari 2012

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: