Wol, wijn en water - Reisverslag uit Masterton, Nieuw Zeeland van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu Wol, wijn en water - Reisverslag uit Masterton, Nieuw Zeeland van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu

Wol, wijn en water

Door: tessahoutman

Blijf op de hoogte en volg Tessa

09 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Masterton

Afgelopen dinsdag had ik nog vrij, en aangezien het een schitterende dag was heb ik een boek en wat lekkers in m'n tas gestopt en ben ik naar Queen Elizabeth Park gefietst. Het park is vanaf huis een klein kwartier, vanaf de bakkerij maar 1 minuut.
In het park heb ik eerst lekker gewandeld, en toen ben ik op een bankje gaan zitten met mijn boek en een overheerlijke chocolademuffin van de bakkerij. Heeft zo z'n voordelen, bij de eigenaar logeren. Meestal is er wel wat lekkers te vinden in de keukenkastjes :). Heerlijk ontspannen uurtjes!
Daarna heb ik een bezoek gebracht aan de Woolshed, een museum over wol, schapen en scheren. Masterton is 'Home of the Golden Shears', dat wil zeggen dat hier de jaarlijkse schaapscheerwedstrijden worden gehouden. Wie het snelste 20 schapen netjes heeft geschoren wint de 'Gouden Schaar'.
Het museum is niet zo groot, maar het was leuk om rond te kijken en een video te bekijken van één van de scheerwedstrijden van de afgelopen jaren.

Woensdag, donderdag en vrijdag heb ik weer gewerkt, en omdat het nog steeds heerlijk weer was ben ik alle dagen na het werk even naar het park geweest. Lekker op m'n rug in het gras liggen en naar de wolken staren :). En: even niet sociaal hoeven doen. Ook wel eens lekker... ;)

Zaterdag heb ik de Gourmet Wine Tour gedaan, een dagtour naar Martinborough, ongeveer 45 minuten ten zuiden van Masterton. We hebben verschillende wijngaarden bezocht, proeverijen gedaan, heerlijk geluncht in het Village Café, een en ander van de omgeving gezien en als afsluiting genoten van een kaasplankje. Een leuke en lekkere dag.
Helaas werd het een klein beetje overschaduwd doordat we zowel op de heen- als op de terugweg langs de plek kwamen waar 's ochtends een luchtballon in vlammen neerstortte, en waarbij de piloot en alle tien passagiers omkwamen...

In de nacht van zaterdag op zondag, en zondag de hele dag, heeft het ontzettend veel en hard geregend, en we hadden een vijver op het grasveld in de achtertuin. Compleet met eendjes! :)

Vandaag heb ik weer gewerkt, en aangezien onze 'cleaning guy' met vakantie is heb ik vanmiddag zijn taken waargenomen. Behoorlijk veel werk, maar het ging wel goed. En het voordeel is dat ik nu 's ochtends een uurtje later mag beginnen.
Ik ben met Michael overeengekomen dat ik op vrijdag 3 februari mijn laatste werkdag heb. Dit geeft mij de gelegenheid om de week erna nog een midweek in Wellington te verblijven om daar de stad en de omgeving te bekijken!

  • 09 Januari 2012 - 07:01

    Crista:

    Hm, toch klinkt in het park liggen in de zon en heerlijk lezen ook wel erg aantrekkelijk hoor ;) Heerlijk dat je zoveel mogelijkheden hebt/krijgt om te ontspannen en wat cultuur op te snuiven! Geniet er nog van, het laatste maandje

  • 09 Januari 2012 - 08:56

    Anneke Veldman:

    Fijn datje het zo naar je zin hebt.Wat ga je na Nieuw zeeland doen ?

  • 09 Januari 2012 - 20:32

    TE:

    Heerlijk hè, zo'n 'eigen' plekje in het park. Doet me denken aan 'mijn bankje' waar we gezellig samen zaten. Geniet ervan!!

  • 09 Januari 2012 - 21:13

    Stijnie:

    Je maakte me heel nieuwsgierig met de titel van het verhaal. Leuk bedacht.
    Fijn dat je zo lekker hebt genoten van de natuur en de cultuur.
    Leuk dat we kunnen meegenieten met de foto's.
    We kijken uit naar het volgende verhaal ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Masterton

Nieuw Zeeland

Werkstage bij de Ten O'Clock Cookie Company in Masterton

Recente Reisverslagen:

13 Februari 2012

Vertrek

31 Januari 2012

Pech in jullie voordeel

20 Januari 2012

Ngawi & Castlepoint

09 Januari 2012

Wol, wijn en water

02 Januari 2012

Pukaha Mt. Bruce
Tessa

Actief sinds 03 Juni 2011
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 35949

Voorgaande reizen:

30 Maart 2016 - 29 Maart 2017

Canada

09 September 2015 - 25 November 2015

Frankrijk 2

03 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Zweden

08 April 2015 - 24 Juni 2015

Frankrijk

09 Augustus 2011 - 15 Maart 2012

Curaçao

24 November 2011 - 15 Februari 2012

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: