Mount Holdsworth - Reisverslag uit Masterton, Nieuw Zeeland van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu Mount Holdsworth - Reisverslag uit Masterton, Nieuw Zeeland van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu

Mount Holdsworth

Door: tessahoutman

Blijf op de hoogte en volg Tessa

10 December 2011 | Nieuw Zeeland, Masterton

Vanmorgen heb ik heerlijk uitgeslapen!! Tot half tien, en toen nog lekker een half uurtje blijven liggen. Daar knap je van op.
Ik kan wel voelen dat ik niet erg gewend ben aan werken. Wat last van spierpijn in mijn rug, lichte hoofdpijn en een algeheel vermoeid gevoel. Heb dus maar rustig aan gedaan vandaag.
Ik had in de bakkerij een brochure gevonden met wat toeristische informatie, en ik ben van plan om maandagmiddag even naar i-SITE te gaan, de plaatselijke VVV. Er zijn wel wat dingen in de omgeving de moeite waard om te zien of te doen. Ik heb gevraagd of ik na de kerstdrukte eventueel een paar keer een dag vrij kan krijgen om rond te kijken, en daarnaast kan ik in het weekend nog wel eens op stap.

Vanavond zijn we naar Mount Holdsworth geweest, een berggebied op ongeveer 20 minuten rijden van Masterton. Er werd een barbeque georganiseerd, volgens mij door de jeugdgroep van de kerk. Als een soort van seizoensafsluiting. De zomervakantie is hier nu begonnen :).
Ik ken de mensen allemaal nog niet echt, dat maakt het dan wel een beetje lastig. En als ze dan Australian football en cricket gaan spelen, dan haak ik gauw af. Die sporten ken ik niet :P.
Dus ik ben een eindje gaan wandelen. Wat een schitterend gebied! Helaas was het nogal grijs en wat regenachtig, maar het is beslist de moeite waard om er nog eens weer heen te gaan. Je schijnt er mooie wandelroutes te hebben. Had ik nou geweten dat ik in Nieuw-Zeeland zou belanden, dan had ik mijn wandelschoenen meegenomen... Maar volgens een stel van de kerk, dat vaak wandelt in het gebied, zijn de kortere routes ook op sportschoenen goed te doen.

Hier op verzoek het adres waar ik momenteel verblijf:
John & Anneke Kloeg
28 Andrew Street
Kuripuni
Masterton, 5810
NEW ZEALAND

  • 10 December 2011 - 08:50

    Anneke Schutte:

    Ik snap best dat je moe bent na zo'n week. Maar het is wel een andere moeheid als het van een leuke baan is dan van lopen piekeren toch?
    Dus neem je rust, en geniet vooral van de mooie schepping (volgens de foto's doe je dat al)
    Fijn dat je je adres gegeven hebt, hopelijk komt de post nog voor je verjaardag.

  • 10 December 2011 - 22:48

    Bart:

    heyhey

    ja het is hier in NZ erg mooi.
    zeker nu alles zo mooi aan het bloeien is ;)
    veel sterkte met het wennen aan de werktijden :)

  • 11 December 2011 - 12:07

    Heit:

    Lieve Tessa, zo leren we zowel het noorder- als het zuidereiland kennen. Ik heb geprobeerd uit te vinden waar Mount Holdsworth te vinden is, maar kwam er (nog) niet achter.
    Fijn dat er zoveel communicatiemogelijkheden zijn: reisverslagen via internet, e-mail, skype, foto's. Leuk, die foto van jou. Weet je zeker dat die in NZ genomen is? 't Lijkt inderdaad wel Noorwegen...
    Sterkte bij het werk en groet de mensen daar van ons.

  • 11 December 2011 - 13:19

    Fenneke:

    Hé Tessa, Wat een belevissen allemaal zeg!! Stiekem ben ik wel wat jaloers op je dat je nu zoveel dingen leert op taartbakgebied. Misschien kan je me ooit nog een workshop geven. Dat koeienverhaal deed mij ergens aan denken. Als kind reed ik erg veel paard. Toen ik een keer ging paardrijden moest ik de pony waarop ik graag wilde rijden uit het weiland halen. Nou was het zo dat er twee pony's waren die erg op elkaar leken. Je raad het al: ik had de verkeerde te pakken. Ik me maar afvragen waarom die zo in die stal rondjes aan het draaien was. Veel plezier daar, zo te lezen lukt dat wel! Groetjes!

  • 12 December 2011 - 01:11

    Ard En Mariette Vreugdenhil:

    dat ziet er wel heel anders uit dan de natuur hier! Ook mooi, dat wel.
    Sterkte met je werk!
    Groetjes van ons allemaal.

  • 13 December 2011 - 08:59

    Crista:

    Hoop dat je naast je schoenen niet ook allerlei kleding mist, gezien de temperatuurverschillen tussen NZ en Curaçao... Maar klinkt als een heerlijke verbetering van de afgelopen tijd, om nu bezig te kunnen. Het mag dan soms vervelend zijn, lichamelijke moeheid is toch 100x beter dan alleen mentaal moe zijn...
    En wat betreft je vraag: toeristenseizoen is tot de sneeuw verdwenen is. Afwachten dus; kan april zijn, misschien mei.
    Succes en veel plezier met je werk en ontspannen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Masterton

Nieuw Zeeland

Werkstage bij de Ten O'Clock Cookie Company in Masterton

Recente Reisverslagen:

13 Februari 2012

Vertrek

31 Januari 2012

Pech in jullie voordeel

20 Januari 2012

Ngawi & Castlepoint

09 Januari 2012

Wol, wijn en water

02 Januari 2012

Pukaha Mt. Bruce
Tessa

Actief sinds 03 Juni 2011
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 35965

Voorgaande reizen:

30 Maart 2016 - 29 Maart 2017

Canada

09 September 2015 - 25 November 2015

Frankrijk 2

03 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Zweden

08 April 2015 - 24 Juni 2015

Frankrijk

09 Augustus 2011 - 15 Maart 2012

Curaçao

24 November 2011 - 15 Februari 2012

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: