Eerste week zit erop - Reisverslag uit Masterton, Nieuw Zeeland van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu Eerste week zit erop - Reisverslag uit Masterton, Nieuw Zeeland van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu

Eerste week zit erop

Door: tessahoutman

Blijf op de hoogte en volg Tessa

09 December 2011 | Nieuw Zeeland, Masterton

Tot zover de eerste werkweek in de bakkerij! Reuze leuk. Ik ben in een week tijd al opgeklommen van eenvoudige klusjes zoals bakblikken invetten en het inpakken van koekjes tot het 'echte bakkerswerk' zoals het afwegen van alle ingrediënten voor verschillende broodsoorten. Natuurlijk doen we met z'n allen ook de dingen die misschien niet zo interessant zijn, maar wel belangrijk.
Een aantal van de dingen die ik gedaan heb deze week:
koekjes in chocolade dippen, kaasstengels snijden, afwegen en mengen van ingrediënten voor verschillende producten, bakvormen invetten, gebakken cakejes en taartjes uit de vormen halen, en inpakken, sealen en stickeren van koekjes, truffels en noten.
Voor de insiders: we verkopen inderdaad ook noten, hoewel er niet staat 'brood en noten'. :)
En verder is er natuurlijk het onvermijdelijke veeg- en schoonmaakwerk. Al met al een vermoeiende week maar ik heb het wel naar de zin gehad.
Ik heb wel veel last van mijn ogen, moet veel niezen en ben vaak 's nachts erg benauwd. Ik moet nog even afwachten of dit komt vanwege alle bomen en planten hier die beginnen te bloeien, of dat het een allergie is voor de grote hoeveelheden meel/bloem. Schijnt ook nog wel regelmatig voor te komen. Ik hoop niet dat dat het probleem is, anders moet ik mogelijk een andere carrière overwegen. En ik ben een beetje door mijn ideeën heen...

De afgelopen dagen hadden we de broer van John met zijn vrouw, zoon en dochter op bezoek. Zij wonen in Hamilton, een goede 7 uur rijden hiervandaan (Hamilton ligt iets ten zuiden van Auckland). Het was erg gezellig. Leuk om zo een beetje deel uit te maken van het familieleven. Mogelijk komen ze 30 december weer, om Oud & Nieuw en Caleb's verjaardag te vieren.

Met kerst voor de deur gaan de zaken goed voor de bakkerij, al zeggen ze wel te merken dat mensen wat minder uitgeven. Maar de stemming zit er al goed in.
Wat dat betreft: Sinterklaas is volledig langs me heen gegaan, daar wordt hier niets aan gedaan. Maar ik heb wel begrepen dat de meesten een 'heerlijk avondje' hebben gehad! :)

Hier volgt nog een bericht van mijn gastvrouw:
Als je familie of vrienden hebt die graag willen langskomen, dan hebben we nog wel een extra bed over!
Dus...? ;)

  • 09 December 2011 - 08:57

    Anneke Veldman:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt Tessa !
    En niet te hopen dat e allegisch bent voor meel oid !
    Kan je dat niet laten testen /
    Veel werk plezier !

  • 09 December 2011 - 09:03

    Pieter:

    Hoi
    Leuk dat het leuk is. Beter ben je niet allergisch voor bakproducten!
    Heb je nog poedels gezien in/om de bakkerij? En als ze er zijn, zijn ze dan bestemd voor verkoop?

    Ik wil wel naar Nieuw Zeeland, maar ik dacht dat je op Curacao zou zitten dus hebben we tickets daarheen geboekt. Volgende keer iets beter afstemmen :P

  • 09 December 2011 - 09:31

    Annelies:

    Hmz... ik wil wel, maar tegen de tijd dat ik daar tijd voor heb mag ik niet meer vliegen, ben ik bang... Jammer :(
    Fijn dat het zo goed gaat! Leuk om te horen en te lezen :)

  • 09 December 2011 - 10:59

    TE:

    Lijkt me een leuk bedrijf!! Hopelijk zijn 't de bomen waar je last van hebt, en niet de ingrediënten van al die heerlijkheden... Leuke uitnodiging trouwens, heb meteen even gekeken hoe lang de reis duurt en wat de kosten zijn; pfff, vooral de reisduur zal een struikelblok zijn... :-( Veel liefs!!

  • 09 December 2011 - 11:52

    Mem:

    Ha meisje, Klinkt heel goed. Fijn dat je het zo naar je zin hebt!
    Hebben ze in NZ ook iets van anti-allergie pillen of zo?
    Ik ben het helemaal met Pieter eens.:)

  • 09 December 2011 - 15:40

    Katrientje:

    He, Tessa,
    Goed om te lezen wat je allemaal gedaan hebt en dat je het zo naar je zin hebt!!!
    En die allergie? Ik spreek uit ervaring. Mocht je van de bomen last hebben, dan is het logisch dat je veel moet niezen in de bakkerij. Je neusslijmvliezen zij al geirriteerd en die fijne bloem enz. stuift ook flink als je het gaat gebruiken. Een mondkapje voor??
    Kan helpen. Ziet er alleen niet uit! Vroeger ook ergens er zo bij moeten lopen. Tja, er komt vast een oplossing.
    Heel veel plezier de aankomende week.
    Groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Masterton

Nieuw Zeeland

Werkstage bij de Ten O'Clock Cookie Company in Masterton

Recente Reisverslagen:

13 Februari 2012

Vertrek

31 Januari 2012

Pech in jullie voordeel

20 Januari 2012

Ngawi & Castlepoint

09 Januari 2012

Wol, wijn en water

02 Januari 2012

Pukaha Mt. Bruce
Tessa

Actief sinds 03 Juni 2011
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 35979

Voorgaande reizen:

30 Maart 2016 - 29 Maart 2017

Canada

09 September 2015 - 25 November 2015

Frankrijk 2

03 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Zweden

08 April 2015 - 24 Juni 2015

Frankrijk

09 Augustus 2011 - 15 Maart 2012

Curaçao

24 November 2011 - 15 Februari 2012

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: