Koekjes en chocolade - Reisverslag uit Masterton, Nieuw Zeeland van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu Koekjes en chocolade - Reisverslag uit Masterton, Nieuw Zeeland van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu

Koekjes en chocolade

Door: tessahoutman

Blijf op de hoogte en volg Tessa

30 November 2011 | Nieuw Zeeland, Masterton

Hoewel we hadden afgesproken dat ik donderdag zou beginnen in de bakkerij, belde Michael gisteren tussen de middag op, of we (Anneke en ik) konden komen helpen met inpakken, want ze moesten een bestelling klaarmaken voor Wellington, die moet vandaag worden geleverd.
Aangezien ik gelukkig niet al the erg last heb van jetlag, zijn we in de auto gesprongen en naar de bakkerij gereden, ongeveer 5 minuten rijden :). Daar hebben we de hele middag zandkoekjes, kerstcakejes, gevulde speculaas en gebrande noten ingepakt. Met uiteraard af en toe even pauze in het café, met warme chocolademelk en een koekje of taartje uit het uitgebreide assortiment ("je moet wel alles een keer geprobeerd hebben" ) ;). Ik was aan het eind van de middag wel moe, en had wat last van mijn rug, maar het viel me allemaal niks tegen. Ik had in elk geval wel plezier in het werk. Leuk hoor, zo'n bakkersbedrijf.
Gisteravond werd door de bakkerij een workshop taart decoreren met chocolade georganiseerd. We waren met ongeveer 20 man (lees: 20 vrouwen). De taarten waren al gemaakt, we deden alleen de decoratie. Eerst moesten we met vloeibare chocolade een mooie glanzende laag over de taart maken. Nog best lastig, want je moet eigenlijk met één gietende beweging de hele taart bedekken. Zodra je met een mes gaat smeren is het niet meer glad, en als je een tweede keer giet komen er snel bobbels in. Mijn taartje zag er wel netjes uit. Toen hebben we geleerd om van bakpapier spuitzakjes te vouwen, daar vloeibare chocolade in te doen en dan figuurtjes te spuiten op bakpapier. Die figuurtjes gingen toen even in de vriezer, en daarna konden we ze op de taart zetten. Het resultaat zie je op de foto!
Ik heb mijn taart aan mijn gastvrouw gedoneerd, want die is zondag jarig :).

Vandaag heb ik nog een dagje rust, en morgen gaat het 'officieel' beginnen! Ik ben benieuwd!

  • 30 November 2011 - 02:05

    Rommy:

    ziet er toch heel mooi uit...een succes dus...sterkte met je eerste werkdag!!

  • 30 November 2011 - 03:18

    Ard En Mariette Vreugdenhil:

    Wow, dat ziet er mooi uit! Hoe doe je dat, die grappige rolvormen?
    Straks kun je voor je eigen verjaardag ook mooi je taarten maken!
    Sterkte ermee. Het klinkt allemaal positief....

  • 30 November 2011 - 05:58

    Little Sister:

    Yumyum, looks tasty :) als je nou zo door gaat, dan mag je voorzeker mijn taart maken! :D Lieffs van je zusje

  • 30 November 2011 - 08:48

    Hans En Anneke:

    Volgens mij zit je daar helemaal op je plek! Ik hoop dat je dat ook echt zo zal ervaren.
    Nog bedankt voor je kaartje!

  • 30 November 2011 - 11:50

    Mem:

    Als ik dit verslag lees en de foto's zie dan word ik helemaal blij! Dank aan God!!

    Wat ontzettend leuk dat je al zo wordt ingezet!

  • 30 November 2011 - 16:29

    TE:

    Fijn zeg, om zulke goede berichten van je te horen!!! En mjammie, dat ziet eruit om meteen je tanden in te zetten, prachtig! Chocola!... (zucht) Veel liefs en heel veel succes morgen!

  • 01 December 2011 - 00:52

    Stijnie:

    Mmm lekker! We zitten hier te watertanden! Een goed begin!
    We zijn toch wel heel benieuwd of je nog hetzelfde gewicht hebt als je terug komt in Curacao....!
    Veel plezier!

  • 02 December 2011 - 01:08

    Ard En Mariette Vreugdenhil:

    Hoi Tessa,
    Heb je daar net zoveel muggen (neefjes) als wij hier??
    (vraag van Theo)

  • 02 December 2011 - 15:27

    Anneke Veldman:

    Wat een belevenissen zeg ! Klinkt allemaal erg positief!
    En wat een mooe taart !
    Genietze in Nieuw Zeeland !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Masterton

Nieuw Zeeland

Werkstage bij de Ten O'Clock Cookie Company in Masterton

Recente Reisverslagen:

13 Februari 2012

Vertrek

31 Januari 2012

Pech in jullie voordeel

20 Januari 2012

Ngawi & Castlepoint

09 Januari 2012

Wol, wijn en water

02 Januari 2012

Pukaha Mt. Bruce
Tessa

Actief sinds 03 Juni 2011
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 35980

Voorgaande reizen:

30 Maart 2016 - 29 Maart 2017

Canada

09 September 2015 - 25 November 2015

Frankrijk 2

03 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Zweden

08 April 2015 - 24 Juni 2015

Frankrijk

09 Augustus 2011 - 15 Maart 2012

Curaçao

24 November 2011 - 15 Februari 2012

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: