Feestvieren en werken - Reisverslag uit Masterton, Nieuw Zeeland van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu Feestvieren en werken - Reisverslag uit Masterton, Nieuw Zeeland van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu

Feestvieren en werken

Door: tessahoutman

Blijf op de hoogte en volg Tessa

05 December 2011 | Nieuw Zeeland, Masterton

Gisteren hebben we de verjaardag van mijn gastvrouw Anneke gevierd. Eerst hebben we ontbeten met elkaar. De jongste zoons Tim en Caleb waren zaterdag al gekomen, die wonen in Wellington. Daarna zijn we naar de kerk geweest, en aangezien de gemeente niet zo groot is kwam iedereen na afloop naar ons huis en hebben we gebarbequed. Reuze gezellig, en leuk om zo wat mensen te leren kennen.
Er zijn veel boerenbedrijven in de omgeving van Masterton, en daarom is de middagdienst om 18.00 uur, zodat de boeren eerst kunnen melken. Na deze dienst zijn we naar huis gegaan en hebben nog een lekker stuk gegeten van de taart die ik had gedecoreerd tijdens de workshop vorige week. Errug lekker!

Vandaag heb ik de eerste werkdag gehad! Dat zou eigenlijk donderdag al, maar ik was toch nog wel wat moe en op de bakkerij was het zo druk dat ze echt even heel hard moesten. Dus spraken we af dat ik dan maandag zou beginnen.
Vandaag dus. Om 6.00 uur ging de wekker. Voor mij erg vroeg, maar de eersten zijn om 5.30 al aan de slag. Ik kan met de fiets naar de bakkerij, duurt ongeveer 10 minuten. Ik was er om 7.00 uur en heb toen eerst even met Michael gesproken over hoe we het gaan aanpakken. Hij zei dat ze meestal over Kerst een extra iemand hebben die bijspringt waar nodig is, en dus veel verschillende dingen kan doen. Die positie hebben ze nu voor mij in gedachten, zodat ik van alles wat er gebeurt wat te zien krijg. Leek mij een prima idee, dus dat hebben we afgesproken. Ik heb niet echt een vast aantal uren, dat hangt een beetje af van drukte en bestellingen. Ik vind het allemaal best, ben reuze blij dat ik deze kans krijg.
Vanmorgen begonnen we met 'meat pies', een soort van vleestaartjes. Eerst hebben we de bakvormen gevuld met deeg en daarna ging er vlees in (gehakt of biefstuk). Daarna werden er nog verschillende ingrediënten aan toegevoegd: champignons, ui, kaas of tomaat. Vervolgens een dakje van bladerdeeg erop, en toen in de oven. Meat pies zijn onwijs populair in Nieuw-Zeeland en Australië. Ze vonden het maar vreemd dat we dat in Nederland niet kennen. Mijn persoonlijke favoriet is biefstuk met champignons (ik heb er al van geproefd ja :)).
Vervolgens heb ik een aantal uren koekjes ingepakt (chocolate chip, toffee en almond), de zakjes geseald en gestickerd. Deze koekjes gaan naar Wellington, naar een winkel 'like Harrods in London'. Een fancy winkel dus.
Toen dat klaar was had ik er al 7,5 uur opzitten en mocht ik naar huis. Vond ik niet heel erg, was moe in m'n rug en knieën. Nu lig ik lekker even te bekomen op mijn bed, onder het genot van een kerstkoekje (de mislukte mogen opgegeten worden).
Het was een leuke en productieve dag. Morgen weer!

O, en als antwoord op Theo's vraag: ik heb nog geen mug gezien!

  • 05 December 2011 - 10:54

    Rutger Heij:

    Hoi Tessa,

    Je vader attendeerde me erop dat je nu in Nieuw-Zeeland zit. Dus heb even bijgelezen op je blog. Fijn dat je zo enthousiast bent. En de foto's maken jaloers :) Geniet van alles. En daar in Nieuw-Zeeland hebben ze wel geluk: want je taarten zijn werkelijk goed, weten wij als gezin uit ervaring!

    Ik wens je alle goeds en Gods zegen toe daar.

  • 05 December 2011 - 14:52

    Ard En Mariette Vreugdenhil:

    Het klinkt allemaal heel lekker! Je hebt hier ook leuke bakkers..... Wie weet wat je daarmee kunt doen. Al lijkt het me hier wel een iets andere mentaliteit :)
    Je klinkt heel erg enthousiast, goed om te horen! Wie weet wat God nog voor je in petto heeft..... Waar je ook bent in de wereld, Nederland, Curaçao of Nieuw-Zeeland, Hij is erbij en heeft een plan met je leven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Masterton

Nieuw Zeeland

Werkstage bij de Ten O'Clock Cookie Company in Masterton

Recente Reisverslagen:

13 Februari 2012

Vertrek

31 Januari 2012

Pech in jullie voordeel

20 Januari 2012

Ngawi & Castlepoint

09 Januari 2012

Wol, wijn en water

02 Januari 2012

Pukaha Mt. Bruce
Tessa

Actief sinds 03 Juni 2011
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 35974

Voorgaande reizen:

30 Maart 2016 - 29 Maart 2017

Canada

09 September 2015 - 25 November 2015

Frankrijk 2

03 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Zweden

08 April 2015 - 24 Juni 2015

Frankrijk

09 Augustus 2011 - 15 Maart 2012

Curaçao

24 November 2011 - 15 Februari 2012

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: