Vrij - Reisverslag uit Toulouse, Frankrijk van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu Vrij - Reisverslag uit Toulouse, Frankrijk van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu

Vrij

Blijf op de hoogte en volg Tessa

22 April 2015 | Frankrijk, Toulouse

Gisteren waren m'n collega Nienke en ik allebei vrij, en zaten we al om half negen in de auto voor een uitstapje naar de Pyreneeën. Van vrienden van Jos en Anja hadden we tips gekregen voor een mooie route, en het was inderdaad spectaculair!
We hebben een bergwandeling gemaakt naar Lac d'Oô, een meer midden tussen de bergen. Het was nog een heel avontuur, want op sommige plaatsen was het pad weggevaagd door een lawine, en vergde het nogal wat klim- en klauterwerk om verder te kunnen. We hebben er anderhalf uur over gedaan, maar het was beslist de moeite waard!
Aan het meer hebben we ons meegebrachte broodje genuttigd en een tijdje in de zon gezeten want het was een prachtige dag. Toen zijn we weer terug naar beneden gegaan, dit ging wel wat vlugger.
Daarna zijn we de grens overgestoken naar Spanje, waar we Bossòst hebben bezocht, een stadje in een vallei. Op het plein hebben we op een terrasje gezeten en tapas gegeten, erg lekker!
Op de terugweg naar Saint Blancard kwamen we lang St. Bertrand de Comminges, een Frans dorp wat op een heuvel gebouwd is. Er waren juist twee schaapherders met hun kudde, en dat leverde een mooi plaatje op!
Rond half negen 's avonds waren we terug, bekaf maar zeer voldaan!

• 22 April 2015 - 21:14

Anja:

ha Tessa,

Wat heerlijk dat je zo geniet in "la douce France"
    Lieve groetjes van Peter en Anja

• 24 April 2015 - 08:53

Mem:

Wat een prachtige foto's! En zo te lezen geniet je met volle teugen! Wij krijgen zo ook veel zin om die kant op te gaan!! <3 mem