Cowboytje spelen - Reisverslag uit Masterton, Nieuw Zeeland van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu Cowboytje spelen - Reisverslag uit Masterton, Nieuw Zeeland van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu

Cowboytje spelen

Door: tessahoutman

Blijf op de hoogte en volg Tessa

06 December 2011 | Nieuw Zeeland, Masterton

Dit wilde ik jullie toch niet onthouden :).

Een bakkerij bezitten is in Nieuw Zeeland geen reden om ook niet wat te boeren. Dus mijn gastheer en -vrouw hebben een flink stuk grond naast het huis, en daarop 3 koeien. Uiteindelijk zullen die in de vriezer belanden, gelukkig weten ze dat zelf niet... :P
Nu moesten de koeien van de ene naar de andere kant van het grasland, zodat alles een beetje gelijkmatig begraasd wordt. Dus na het avondeten hebben we laarzen aangetrokken en zijn we het weiland in gegaan. We hadden de afscheiding tussen de twee stukken weiland gedeeltelijk opengemaakt in de hoop dat we ze daardoor konden jagen.
Even voor de beeldvorming: het hele stuk grond is L-vormig, de afscheiding staat tussen het lange en het korte stuk. De koeien moesten van het lange stuk naar het korte stuk verplaatst worden.
En dat gaat natuurlijk niet zomaar. Want zodra wij in de buurt kwamen holden ze diagonaal helemaal naar de andere kant van het land. Dus togen wij ook naar die kant. En de koeien holden met een boogje om ons heen terug naar waar ze vandaag kwamen! Terug bij af :). Wij ook terug naar het beginpunt. Nu holden de koeien met een zelfde boogje weer om ons heen naar de andere hoek van het veld. En terug, toen wij eraan kwamen :P. Dit werkte dus niet. We hebben toen de afscheiding wat verder opengemaakt en een lint gespannen over een gedeelte van het weiland. Na nog een keer heen en weer gerend te zijn gingen de koeien eindelijk de goede kant op en konden we ze, al roepend en met de armen zwaaiend, het andere stuk weiland in jagen. Ik miste mijn cowboyhoed! ;)

Het zou een mooie filmopname geweest zijn. Helaas (lees: gelukkig) was er niemand met een camera in de buurt...

• 06 December 2011 - 07:49

Anneke Schutte:

Dat had ik wel eens willen zien!
    Heb je trouwens nog iets aan sinterklaas gedaan?

• 06 December 2011 - 11:44

Heit:

Je bent binnenkort jarig. Is het misschien een idee om jou een lasso cadeau te doen? Voor het paard moet je dan maar zelf zorgen...

• 06 December 2011 - 15:46

Hettie Koens:

Wat leuk toch, al die belevenissen van jou te lezen! En een enig idee van je vader ;-), wordt er trouwens veel paardgereden daar? Misschien het overwegen waard om dat óók te gaan leren: ik kan het je aanraden :-). Veel plezier bij het leren van het bakkersvak en groetjes van Hettie

• 06 December 2011 - 16:02

TE:

Hahaha, dat is weer een heel ander verhaal dan met een boekje luieren aan het strand! Je valt van het ene in het andere uiterste... Mooi verhaal, ik had best willen filmen :-)
    Geniet!

• 06 December 2011 - 17:29

Stijnie:

Mooi verhaal :) !
    Ik krijg in de gaten dat je daar van alle markten thuis moet zijn !
    Ik ben benieuwd naar het volgende tafereel.
    Succes en veel plezier!

• 06 December 2011 - 18:29

Anja:

Dit is mooi Tessa en dit is genieten, toch? Leuk om nieuwe dingen in het leven te ontdekken. Geniet ervan!

• 08 December 2011 - 14:09

Renee Van De Stek:

Wat leuk Tessa om van je te lezen! Leuk dat je met je neus in het avontuur duikt! Cows, cookies and cake sounds pretty good. En leuk om op zo'n hele andere plek te zijn dan je gepland had. Hoe onverwachts is het leven ook al probeer je het te plannen. Geniet maar van het mooie zomerweer: hier storm, wind en regen (tja we kunnen er wel tegen ...maar zijn toch jaloers op jouw plekje tussen de koekjes en de zon!