Zweden - Reisverslag uit Gustavsfors, Zweden van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu Zweden - Reisverslag uit Gustavsfors, Zweden van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu

Zweden

Blijf op de hoogte en volg Tessa

19 Juli 2015 | Zweden, Gustavsfors

De eerste twee weken zijn alweer voorbij. Ik heb het goed, hoewel ik het werk niet zo interessant vind. Ik heb pizza's leren bakken, dat was best leuk, maar nu is het vooral meer van hetzelfde.
Ik heb ook om de week ontbijtdienst en dat is niet echt mijn ding. Veel te vroeg op :-) en het klaarmaken is niet zo'n probleem, maar het uitserveren is waardeloos. 'Goedemorgen, u had gereserveerd voor een ontbijt? Gaat u zitten. Lust u een kopje koffie of thee? Alstublieft, eet u smakelijk.' Blêh, wat een geleuter.
De avonddiensten gaan beter, dan hoef ik alleen maar in de keuken te staan. Sommige dingen doe ik wel anders dan ze me hebben uitgelegd, omdat ik het dan beter of makkelijker vind gaan.Het oog van de professional hè... ;-)
Met de collega's is het wel gezellig, meestal doen we 's avonds nog even een drankje met z'n allen, als het weer het toelaat zitten we aan het kampvuur en anders in onze eigen pub.
Het weer is nogal wisselvallig, maar afgelopen vrijdag was het schitterend, strakblauwe lucht en weinig wind. Dus toen ben ik met twee collega's een kanotocht gaan maken, echt heerlijk op het water!
Ik ben ook al een keer mee geweest op een bushwalk, een wandeling van 2,5 uur dwars door de bossen, met uitleg over eetbare planten en dieren, en zoeken naar dierensporen. We zagen veel sporen van elanden: afgebeten takken, hoefafdrukken en uitwerpselen. Maar als je echt een eland wilt zien moet je toch 's ochtends vroeg of 's avonds laat gaan zoeken.
Over anderhalve week hoop ik Pieter en Margreet hier te verwelkomen, die komen een paar dagen deze kant op. Daar zie ik erg naar uit, het lijkt me gezellig en het geeft de nodige afleiding!

Je weet dat je in Zweden bent als...
-je om het half uur ABBA op de radio hoort
-je je zakgeld in kronen uitbetaald krijgt
-je het bos in gaat en elandenpoep vind
-je mobieltje moeite heeft met het zoeken van een netwerk en om de dag een servicebericht 'welkom in Zweden' laat zien
-je knäckebröd ter grootte van grammofoonplaten in de winkel ziet liggen

  • 19 Juli 2015 - 20:37

    Mem:

    Ik zou wel een keer op elandenjacht gaan als ik jou was. Het moet toch geweldig zijn om zo'n dier te spotten!! Jammer dat we niet komen ontbijten als jij dienst hebt! ;)
    Bedankt voor je verslag!!

  • 19 Juli 2015 - 20:43

    Heit:

    Toch leuk om dan weer zo'n verslag te lezen ook al hebben we vanmiddag nog geskyped. Fijn dat je naast het werk gelegenheid hebt voor wat outdooractiviteiten. En ja, in elk soort werk zijn steeds terugkerende handelingen... En als je weer thuis bent, mag je gerust in de keuken staan; wij weten dat we niets hoeven uit te leggen en wij zullen zelf wel uitserveren :-)

  • 06 Augustus 2015 - 08:05

    Hannieke:

    Hoi! Wat leuk dat je in Zweden bent, en om te lezen wat je allemaal doet daar. Hoe lang ben je van plan daar te blijven? Veel succes en plezier in ieder geval. Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Gustavsfors

Zweden

Vakantiewerk bij Alcatraz in Gustavsfors, Zweden

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2015

Kort maar krachtig

19 Juli 2015

Zweden

05 Juli 2015

Aankomst
Tessa

Actief sinds 03 Juni 2011
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 35910

Voorgaande reizen:

30 Maart 2016 - 29 Maart 2017

Canada

09 September 2015 - 25 November 2015

Frankrijk 2

03 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Zweden

08 April 2015 - 24 Juni 2015

Frankrijk

09 Augustus 2011 - 15 Maart 2012

Curaçao

24 November 2011 - 15 Februari 2012

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: