Update - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu

Update

Door: tessahoutman

Blijf op de hoogte en volg Tessa

24 Oktober 2011 | Curaçao, Curaçao

Hier weer eens even een berichtje. De afgelopen weken zat ik niet lekker in mijn vel en was ik erg moe. Veel aan t nadenken over het nu verder moet, proberen dingen te regelen, zoeken naar werk enz. Kost allemaal veel energie merk ik. Ik heb helaas ook nog niet het gevoel dat ik ben opgeschoten.
Vanmiddag heb ik een gesprek gehad bij de Dierenbescherming. Op zich kan ik daar wel terecht. En het wassen en uitlaten van de dieren en ze wat aandacht en liefde geven is beslist goed. Maar toch...
'Ben je een honden- of kattenmens?' Een kattenmens, natuurlijk.
'We kunnen altijd mensen gebruiken om de katten wat aandacht te geven en met ze te spelen zodat ze leren om sociaal te zijn.'
Ha, en dat moet ík ze dan leren? :P En met de kat spelen doe ik al jaren, had ik ook wel thuis bij Floortje kunnen blijven.
Kortom, best leuk om daar wat werkzaamheden te verrichten, maar ik zie er nog niet direct toekomst in.
Volgens sommigen moet ik wat minder denken aan de lange termijn, en gewoon doen wat voor handen (en leuk) is. Maar het lijkt mij nou juist zo leuk en belangrijk om ook op lange termijn wat verder te komen...
Nou ja, dat zijn zo wat van mijn hersenspinsels :)

Verder is het nog steeds leuk hoor, op Veeris is het gezellig en af en toe net een gekkenhuis. Gisteravond waren we de maaltijd nog maar net begonnen of er brak weer een gevecht uit, met water (heel gebruikelijk) en later met ketchup en mayonaise (hoogst ongebruikelijk). Dat werd douchen voor de meesten. En de porch boenen, tafel en stoelen schoonmaken, etc. Ik heb in tijden niet zo gelachen, dat was dan wel weer hopi gezond :)

Het regenseizoen lijkt nu definitief begonnen te zijn, we hebben met regelmaat fikse buien. Dat maakt het lastig om de was droog te krijgen, maar het is wel minder heet doordat het bewolkt is. En we zien steeds vaker leguanen in de tuin, volgens mij komen die op het vocht af.

Vandaag kreeg ik van heit een mailtje, ze hebben vliegtickets geboekt! Hoera! Op donderdag 23 februari hoop ik heit & mem en Pieter op vliegveld Hato te verwelkomen. Heb er nu al zin in!

Ik heb naar aanleiding van mijn oproepje van een paar weken geleden al aardig wat kaarten aan de muur kunnen prikken, reuze bedankt allemaal!!

Awor nos ta bai kome. Ayo!

  • 25 Oktober 2011 - 11:30

    Pieter:

    Eerste alinea: Je kan geen winterdepressie krijgen op Curacao.....toch?

  • 25 Oktober 2011 - 17:06

    Mem:

    Korte termijnwerk hoeft niet te betekenen dat je niet na kunt denken over de langere termijn! Overigens vind ik dat je goed bezig bent. Hou vol meisje en geniet vooral ook!

  • 26 Oktober 2011 - 18:36

    Fenneke:

    Hoi Tessa, Leuk om van al je belevenissen te lezen. Terwijl ik loop te watertanden bij jouw verhalen over zon,zee, strand en zit te bibberen achter de pc, ben jij blij dat het daar iets minder warm wordt. Hoezo contrast?! Werk zoeken in NL valt ook niet mee. Heb nu 1 dag werk en dat wordt waarschijnlijk binnenkort iets meer. Hoop echt dat jij binnenkort iets met meer uitdaging gaat vinden!! Enne..neem namens mij dan ook maar eens een duik in dat heldere zeewater. :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Curaçao

Vrijwilligerswerk voor Kinderdorp Hebron

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2012

Weer thuis

21 Februari 2012

Daar ben ik weer!

23 November 2011

Het laatste bericht vanuit Curaçao

14 November 2011

NIEUWS

07 November 2011

Het lied...
Tessa

Actief sinds 03 Juni 2011
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 35932

Voorgaande reizen:

30 Maart 2016 - 29 Maart 2017

Canada

09 September 2015 - 25 November 2015

Frankrijk 2

03 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Zweden

08 April 2015 - 24 Juni 2015

Frankrijk

09 Augustus 2011 - 15 Maart 2012

Curaçao

24 November 2011 - 15 Februari 2012

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: