Overwegingen - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu Overwegingen - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu

Overwegingen

Blijf op de hoogte en volg Tessa

22 Mei 2016 | Canada, Kelowna

Een maand na het vorige reisverslag is er wel het een en ander veranderd. Nog steeds geen werk gevonden helaas, hoewel ik al een stuk of tien sollicitatiegesprekken heb gehad. Gelukkig heb ik flink kunnen sparen in de afgelopen jaren dus ik ben nog niet in financiële problemen, maar ik vind het wel lastig om aan de gang te blijven. Je kunt moeilijk elke dag gaan winkelen of zonder aanleiding op de bus stappen en naar de stad gaan.
Daarnaast geeft het ook geen nieuwe sociale contacten als je niet buitenshuis bezig bent, dus af en toe voel ik me ook wel wat eenzaam.
Gelukkig heb ik het in The Well erg goed, hoewel het maar een kleine groep mensen is voel ik me er wel thuis. Ik heb ook door de week wel wat contact met mensen uit de gemeente via sms of Facebook.
Ik bezoek vaak op zaterdagavond een dienst in een andere kerk, Willow Park Church. Deze diensten zijn meer wat wij zouden omschrijven als evangelisch van karakter. Ook daar begin ik wat contacten te leggen, dat is wel leuk.
Punt is nu: als ik geen werk vind in Kelowna, hoe lang blijf ik hier dan? Want alhoewel ik het hier goed heb, Kelowna een fijne stad vind en langzaam maar zeker sociale contacten opbouw, een baan is wel nodig als ik serieus een toekomst wil opbouwen in Canada.
Dit is de reden dat ik wat breder ben gaan zoeken naar werk, en uiteindelijk gesolliciteerd heb op een baan in... Ontario. Ja, die provincie die 4000 km verderop ligt... Daar zoekt een bedrijf een kok die ervaring heeft met de bereiding van Nederlandse gerechten. Komende week heb ik via Skype een sollicitatiegesprek.
Ik vind het moeilijk om er achter te komen wat de juiste keuzes zijn en wat Gods wil is in deze situatie. Gebed voor duidelijkheid is welkom! :-)

• 25 Mei 2016 - 19:40

Heit:

Goed bezig, meisje! Wij denken aan je en bidden voor je. Houd moed en ons op de hoogte!

• 27 Mei 2016 - 12:06

Anneke:

We bidden met je mee dat God de juiste deuren opent en de andere sluit.

Knuffel!

• 27 Mei 2016 - 18:29

Anja Van Kesteren:

Blijf vertrouwen houden lieve Tessa!

• 27 Mei 2016 - 20:28

Coriët:

Fijn zo weer wat mee te lezen. wat een zoektocht dus ook weer, maar fijn dat je t zo te lezen wel goed hebt daar. Veel succes, zegen en wijsheid in je zoektocht!
    liefs