Over de grens - Reisverslag uit Toulouse, Frankrijk van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu Over de grens - Reisverslag uit Toulouse, Frankrijk van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu

Over de grens

Blijf op de hoogte en volg Tessa

14 September 2015 | Frankrijk, Toulouse

Vorige week ben ik weer afgereisd naar Saint Blancard om nog een paar weken te werken bij Relais du Chateau, en daarna vrijwilligerswerk te gaan doen bij Soulère, een biologische melkveehouderij in Sieuras.

Helaas blijkt nu dat ik niet alleen de landsgrens overschreden heb, maar ook de grens van mijn eigen mentale rekbaarheid. Ik ben een beetje ingestort na het landje-hoppen en de vele nieuwe indrukken van de afgelopen maanden. Ik ben verschrikkelijk moe, heb verschillende klachten en ben niet echt tot werken in staat.
Balen natuurlijk, want ik had wel veel plezier in wat ik deed, en vond het ontzettend leuk om Jos en Anja en Bertje weer terug te zien.
Maar om niet helemaal onderuit te gaan en mijn hoofd weer de nodige rust te geven heb ik besloten om terug te gaan naar Nederland.
Geen makkelijke keuze, want ja, wat ga je dan doen? Ik heb wel wat plannen in de richting van vrijwilligerswerk, en als je een keer ergens hulp bij nodig hebt, laat dan vooral van je horen :-). En verdere tips zijn altijd welkom.

Vooralsnog ben ik zeker wel van plan om in het voorjaar van 2016 naar Canada te gaan, maar tot die tijd zal dit even het laatste reisverslag zijn!

• 15 September 2015 - 08:10

Mem:

Lieve Tessa,

Strijk nog maar een poosje neer in het ouderlijk nest om lekker bij te komen!!