De feestdagen - Reisverslag uit Masterton, Nieuw Zeeland van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu De feestdagen - Reisverslag uit Masterton, Nieuw Zeeland van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu

De feestdagen

Door: tessahoutman

Blijf op de hoogte en volg Tessa

02 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Masterton

Gelukkig nieuwjaar allemaal! Het is januari, internet is weer op peil, en ik kan weer bloggen! Zoals beloofd nog wat over de feestdagen.

Mijn verjaardagsfeestje bij Michael & Rosalie was reuze gezellig. We hebben lekker gegeten, gevolleybald en cricket gespeeld. Ik heb dat laatste eerst eens een tijdje zitten bekijken, en me toen over laten halen tot mee spelen. Gelukkig was iedereen zeer geduldig :). Vreemde sport hoor, maar uiteindelijk begon ik het een klein beetje te snappen...
Bij het dessert is er uitbundig voor me gezongen in zowel Engels als Nederlands, en zodoende heb ik me toch wel jarig gevoeld!

Kerstochtend begon met een ontbijtje op het terras, het was schitterend weer. Daarna de kerkdienst, een feestelijke dienst waarin we veel hebben gezongen. Er zijn in de gemeente best veel gezinnen van wie alle familie in het buitenland woont, en daarom hebben we met al die mensen een kerstlunch gehouden bij ons thuis. De zon scheen en het was warm, dus kon het allemaal lekker buiten.
Omdat het zondag was verschilde het verder niet erg van andere zondagen: na de lunch even een dutje, en 's middags weer naar de kerk.
Tweede kerstdag was de bakkerij open en waren John & Anneke allebei aan het werk, dus heb ik lekker wat gerelaxed.

Oud & Nieuw wordt hier nauwelijks gevierd. Om half acht 's avonds hadden we een kerkdienst, en daarna zijn we naar een echtpaar van de kerk gegaan voor koffie en, jawel, oliebollen. Heeft toch z'n voordelen, al die mensen met Hollandse achtergrond... ;) Er waren meer mensen van de kerk, en het was wel gezellig. Toen het twaalf uur was wensten we elkaar een gelukkig nieuwjaar, en ging iedereen naar huis en naar bed. Saai hoor. Ik heb geen vuurwerk gezien... :( Gelukkig belden heit & mem nog even op om een gezegend nieuwjaar te wensen. Fijn om dan toch even contact met thuis te hebben.
Deze tijd van feestdagen is meestal niet de makkelijkste, dan mis ik de mensen thuis wel. Ik moet zeggen dat ik, hoewel ik me zeker thuis voel in Nieuw Zeeland, er toch ook wel naar uitzie om weer naar Curaçao te gaan en daar heit & mem en Pieter te verwelkomen, over iets minder dan acht weken! :D