Inburgeren - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu Inburgeren - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu

Inburgeren

Blijf op de hoogte en volg Tessa

22 April 2016 | Canada, Kelowna

Hoewel ik nog maar drie weken in Canada ben voelt het al veel langer. Zoveel nieuwe indrukken, nieuwe mensen, activiteiten om dingen te regelen, de jacht op een baan etc...

Ik heb nu twee sollicitatiegesprekken gehad, morgen een derde. Tot dusver nog niets concreets. Ik blijf sollicitaties sturen als ik iets tegenkom wat me, in meer of mindere mate, wat lijkt, heb nu bijna 20 de deur uit. Best netjes voor iemand die nog maar zo kort in het land is... :-)

Ik zou in eerste instantie bij Ron en Monica blijven wonen voorlopig... Ware het niet dat Ron een nieuwe baan heeft geaccepteerd die hen doet verhuizen naar Burlington, Ontario. Zoek dat maar eens op op de kaart, een afstand van zo'n 4000 km. No way dat ik bij hen kan blijven dus :-(
Ik vind het erg jammer, het zijn ontzettend leuke en behulpzame mensen.
Gelukkig heb ik via via al een nieuw onderkomen: per 1 juni verhuis ik naar een appartement dat ik ga delen met Sarah. Ik heb haar leren kennen via Natasha, die ook lid is van The Well Church.
Sarah werkt nachtdiensten als verpleegkundige op de spoedeisende hulp, slaapt dus vaak overdag, en zocht een huisgenote die niet al te veel drukte maakt :-) Daarnaast iemand die de christelijke waarden respecteert, ze heeft in dit opzicht nogal wat problemen met haar huidige huisgenote.
We hebben vorige week kennis gemaakt, en ik denk dat het wel leuk wordt. We hebben globaal dezelfde hobbies en interesses, en we zijn geen van beiden zo van de drukte en feesten. Komende weken gaan we nog een paar keer afspreken om elkaar alvast wat beter te leren kennen.

Verder heb ik een tweedehands fiets gekocht zodat ik wat makkelijker naar de winkel kan en eventueel naar werk. Een stoere mountainbike, gewone stadsfietsen vind je hier vrijwel niet.
Maar wat me vooral al een beetje inwoner van de stad maakt hier zijn mijn bibliotheekpas, OV-strippenkaart en de 'bonuskaart' van de lokale supermarkt! :-D

  • 22 April 2016 - 07:31

    Fenneke Rozemuller:

    Hoi Tessa,

    Leuk om te lezen. Lekker actief bezig zo te lezen! Jammer dat je moet verkassen, maar erg fijn dat je al een ander plekje hebt gevonden. Klinkt ook wel leuk!
    Goed bezig en succes!
    Liefs en een knuffel van Theanne!

  • 22 April 2016 - 11:00

    TElma:

    Ha dappere doorzetter! Nog even en je mailt: will you speak english, please...;)
    Heel veel liefs!

  • 22 April 2016 - 14:11

    Katrientje:

    Ha Tessa,
    Klinkt allemaal goed, je bent lekker bezig zie ik. Hopelijk vind je snel een baan.
    EN succes met inburgeren.
    Groetjes de van Dienstjes

  • 22 April 2016 - 20:53

    Heit:

    Fijn om te lezen! Wat een acties heb je al ondernomen in de korte tijd dat je daar bent. Volgens mij ben je met vlag en wimpel geslaagd voor je inburgering. Maar ik weet niet of ze in Canada ook wimpels hebben ...

  • 22 April 2016 - 21:19

    Mem:

    Wat heb je al veel gedaan in die paar weken, lieve doorzetter!!

  • 23 April 2016 - 13:20

    Pieter:

    Lekker bezig, keep it rolling! (the bike and ur life)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Kelowna

Canada

Een jaar om te kijken wat Canada voor mogelijkheden biedt!

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2016

Happy days

22 Mei 2016

Overwegingen

22 April 2016

Inburgeren

06 April 2016

Howdy folks!
Tessa

Actief sinds 03 Juni 2011
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 35902

Voorgaande reizen:

30 Maart 2016 - 29 Maart 2017

Canada

09 September 2015 - 25 November 2015

Frankrijk 2

03 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Zweden

08 April 2015 - 24 Juni 2015

Frankrijk

09 Augustus 2011 - 15 Maart 2012

Curaçao

24 November 2011 - 15 Februari 2012

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: