Pech in jullie voordeel - Reisverslag uit Masterton, Nieuw Zeeland van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu Pech in jullie voordeel - Reisverslag uit Masterton, Nieuw Zeeland van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu

Pech in jullie voordeel

Door: tessahoutman

Blijf op de hoogte en volg Tessa

31 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Masterton

Ik zou deze week nog een week werken, en had me voorgenomen om nog even lekker aan de slag te gaan. In plaats daarvan zit ik met mijn voet omhoog, want ik verstapte me zondag :(. Weet niet precies waar het mis is, want het is niet mijn enkel. Maar gisteren ben ik naar de dokter geweest, en hij dacht niet dat er iets gescheurd of gebroken was. Rust en pijnstillers. Niet echt wat ik in gedachten had voor mijn laatste werkweek...
Maar dat geeft me nu wel de gelegenheid om jullie wat te vertellen over de afgelopen week!

Omdat ik de hele week vrij had, ben ik maandag met de trein naar Hamilton gegaan. Deze treinreis duurt vanaf hier 7 uur en gaat door het midden van het Noordereiland en over het vulkanisch plateau. Prachtige vergezichten, besneeuwde bergtoppen, kortom een schitterende reis.
In Hamilton woont een broer van John met zijn gezin. Ik ontmoette hen in een van de eerste weken in Masterton, toen ze bij ons logeerden. Ze nodigden mij uit om langs te komen. Ik dacht toen niet dat ik de gelegenheid zou hebben, maar omdat ik nu vrij had kon het toch.
We hebben de Bridal Veil Falls bezocht, een spectaculaire waterfal, en verder Hamilton Gardens en Hamilton Zoo. Het was erg gezellig en ik heb er van genoten! :D
Donderdag ben ik met de trein weer terug gegaan, wederom een mooie reis.

Vrijdag ben ik een dagje op de boerderij van de familie Van Dalen geweest, een familie van de kerk. Ik heb geholpen de koeien in te brengen, en ze te melken. Leuke ervaring. Volgens mij is het boerenleven zo gek nog niet! ;)

Zaterdag zijn we gaan kijken bij 'paddock bashing'. Een groep jongelui van de kerk hield in een weiland races met auto's. Of beter gezegd, autowrakken. Ik denk dat ze meer tijd kwijt waren aan het oplappen van hun voertuigen dan dat ze aan het racen waren, maar het was leuk om ze bezig te zien.

Intussen zijn de voorbereidingen voor mijn terugkeer naar Curaçao langzaamaan begonnen. Ik heb een hotelkamer geboekt voor mijn overnachting in Miami, en ben bezig met een lijstje van wat ik nog moet en wil doen voor vertrek. Nog twee weekjes...

  • 31 Januari 2012 - 00:48

    Ard En Mariette Vreugdenhil:

    Hoi Tessa,
    Wat ziet het landschap er daar mooi uit! Ik zou er best eens willen kijken. Maar eerst hier nog verder het eiland verkennen.
    Wie weet wat we later nog eens doen :)
    Tot gauw en sterkte met je voet. Hopelijk is het snel over.
    Groetjes,
    Mariëtte

  • 31 Januari 2012 - 06:35

    Anja De Boer:

    Hoi Tessa, wat een prachtige foto's. Je wordt zo wel een berezen mens en hebt in de afgelopen maanden heel wat meegemaakt. Jammer dat het niet blijvend is. We hopen dat je nog fijne weken hebt en daarna goede reis naar Korsou.
    Groetjes Herman en Anja de Boer

  • 31 Januari 2012 - 07:14

    Mem:

    Wat is het toch een prachtig land. Fijn dat je nog zo'n trip kon doen.
    Veel sterkte met je voet, ik hoop dat je nog een paar dagen kunt werken.
    Nog drie weken.....................!!

  • 31 Januari 2012 - 11:56

    Hannieke:

    Hooi!
    Een hele goede laatste tijd gewenst! Succes met je voet, en met het afronden van alles en iedereen daar, sterkte!
    En tot snel,
    Liefs

  • 31 Januari 2012 - 12:13

    Heit:

    Jij beleeft wel weer heel wat daar in NZ: bakken, boeren en bekijken. Ik hoop dat je voet zich voldoende herstelt voordat je naar Wellington gaat. En wat een prachtig land! Geniet maar! Wij zien naar je uit...

  • 31 Januari 2012 - 12:46

    Anneke Schutte:

    Ik word nu toch echt een klein beetje boel jaloers!!! (alleen niet op die voet...) Sterkte ermee!

  • 12 Februari 2012 - 21:17

    Stijnie:

    We hopen dat je nog een fijne tijd hebt gehad, ondanks je voet.
    Afscheid nemen is weer minder leuk, maar straks je ouders weer zien op Curacao is natuurlijk super!
    Goede reis en een hele fijne tijd toegewenst!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Masterton

Nieuw Zeeland

Werkstage bij de Ten O'Clock Cookie Company in Masterton

Recente Reisverslagen:

13 Februari 2012

Vertrek

31 Januari 2012

Pech in jullie voordeel

20 Januari 2012

Ngawi & Castlepoint

09 Januari 2012

Wol, wijn en water

02 Januari 2012

Pukaha Mt. Bruce
Tessa

Actief sinds 03 Juni 2011
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 35935

Voorgaande reizen:

30 Maart 2016 - 29 Maart 2017

Canada

09 September 2015 - 25 November 2015

Frankrijk 2

03 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Zweden

08 April 2015 - 24 Juni 2015

Frankrijk

09 Augustus 2011 - 15 Maart 2012

Curaçao

24 November 2011 - 15 Februari 2012

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: