Ngawi & Castlepoint - Reisverslag uit Masterton, Nieuw Zeeland van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu Ngawi & Castlepoint - Reisverslag uit Masterton, Nieuw Zeeland van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu

Ngawi & Castlepoint

Door: tessahoutman

Blijf op de hoogte en volg Tessa

20 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Masterton

Hier weer eens even wat wetenswaardigheden!
Vorige week zaterdag zijn we met een paar jongelui naar Ngawi geweest, een gehucht aan de kust dat bestaat uit vakantiewoningen. Behoorlijk ruige kust, en het waaide flink dus dat was wel spectaculair. Ook is er een zeehondenkolonie, en we hebben een groot aantal zeehonden gezien, ook veel jonge dieren. Erg schattig, maar je moet niet te dichtbij komen want dan begint er een ouder te brullen... :)
We hebben ook de trappen beklommen naar Palliser Lighthouse, een fikse klim van ongeveer 250 treden steil omhoog. Het duurde even, maar uiteindelijk was ik ook boven. Wát een uitzicht! Beslist de moeite en inspanning waard.

Momenteel is er niet veel werk in de bakkerij, dus afgelopen dinsdag nam Michael een dag vrij (ik had al een vrije dag) en ben ik met hem en zijn gezin naar Castlepoint geweest, ook aan de kust maar dan verder naar het noorden. Een strand waar je kunt surfen en vissen, en zwemmen, als je tegen koud water kunt. Ik ben natuurlijk verwend met Caribische temperaturen, dus ik kwam niet verder dan pootje baden... :P
Ook hier zijn we naar de vuurtoren gegaan, gelukkig niet zo'n enorme klim deze keer. En wederom een adembenemend uitzicht. Geen wonder dat Nieuw Zeeland het paradijs genoemd wordt ;).
Al met al een leuke en gezellig dag.

Omdat er dus op dit moment niet veel te doen is voor mij in de bakkerij logeer ik nu bij Michael en Rosalie en help ik hen met wat achterstallig onderhoud aan de tuin. Gisteren heb ik het gras gemaaid, een flinke klus als je een boerderij-achtig stuk land hebt. Gelukkig gaat het met zo'n machine waar je op kunt zitten en rondjes kunt rijden, dus het was eigenlijk wel relaxed :). Gisteravond hadden we een personeelsuitje, we gingen bowlen en daarna pizza eten bij Michael en Rosalie thuis. Erg gezellig. Naderhand hebben we nog Pictionary gespeeld, in drie teams: de bakkers, het bedienend personeel en de schoonmakers/keukenstaf.
Grote lol natuurlijk!

Nog een paar weken en dan hoop ik weer naar Curaçao af te reizen. Er is mij al een paar keer gevraagd wat ik dan ga doen. Helemaal precies weet ik het nog niet, maar ik heb wel besloten om in maart terug te gaan naar Nederland. Vraag nog maar even niet of ik daar zin in heb, want daar ben ik nog niet helemaal over uit...

  • 20 Januari 2012 - 07:02

    Heit:

    Schitterend, meisje! Als ik je verhaal lees en je foto's zie, weet je dan wel zeker dat je terug wilt naar Nederland? Hoe dat ook zij, geniet maar van wat je daar nu beleeft. Wij zien wel naar je uit...

  • 22 Januari 2012 - 15:09

    Crista:

    De foto's zien er elke keer weer aantrekkelijk uit, moet denk ik ook maar een keertje langs in NZ ;) Geniet nog van de laatste tijd daar, en gelukkig heb je nog een bezoek aan Curaçao om naar uit te kijken! Hoop iig dat je je niet verveelt nu er minder te doen is.
    Succes nog, en je weet dat je iig welkom bent om hier langs te komen.

  • 27 Januari 2012 - 12:05

    Stijnie:

    Fijn dat je zo geniet van de prachtige natuur en ons ook mee laat genieten.
    Prachtige foto's!
    Ik ben benieuwd hoe het is om weer terug te komen in Curacao.
    We zullen het vast wel lezen.
    Geniet lekker van al het moois!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Masterton

Nieuw Zeeland

Werkstage bij de Ten O'Clock Cookie Company in Masterton

Recente Reisverslagen:

13 Februari 2012

Vertrek

31 Januari 2012

Pech in jullie voordeel

20 Januari 2012

Ngawi & Castlepoint

09 Januari 2012

Wol, wijn en water

02 Januari 2012

Pukaha Mt. Bruce
Tessa

Actief sinds 03 Juni 2011
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 35929

Voorgaande reizen:

30 Maart 2016 - 29 Maart 2017

Canada

09 September 2015 - 25 November 2015

Frankrijk 2

03 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Zweden

08 April 2015 - 24 Juni 2015

Frankrijk

09 Augustus 2011 - 15 Maart 2012

Curaçao

24 November 2011 - 15 Februari 2012

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: