Howdy folks! - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu Howdy folks! - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu

Howdy folks!

Blijf op de hoogte en volg Tessa

06 April 2016 | Canada, Kelowna

De jetlag een beetje te boven, de eerste mensen ontmoet, de eerste dingen geregeld en nu tijd voor een kort verslagje!

De reis verliep zeer voorspoedig en redelijk comfortabel, ik had op het laatste moment nog een upgrade geboekt naar een stoel met meer beenruimte. Dat was het beslist waard op een vlucht van negen uur. De formaliteiten op het vliegveld van Calgary, bij de douane en de immigratiedienst, waren snel afgehandeld, en ik kon meteen het vliegtuig naar Kelowna binnenlopen.
Op het vliegveld daar stond Ron mij op te wachten, de voorganger van The Well Church, met wie ik via mail al contact had gelegd.
Ik verblijf nu bij hem en zijn vrouw Monica. Dit zou in eerste instantie voor een paar dagen zijn om bij te komen, maar ze hebben aangeboden dat ik eventueel ook bij hen mag blijven wonen voorlopig. Ze hebben al vaker mensen in huis gehad, dus ze zijn het wel gewend.
Gisteren en vandaag hebben ze me ook geholpen met het regelen van wat zaken, zoals een telefoon met Canadees nummer, een bankrekening en een Social Insurance Number, allemaal zaken die ik nodig heb bij het zoeken naar (en hopelijk vinden van) werk!

Eerlijk is eerlijk, het is weer niet eenvoudig om een beetje op gang te komen. Het gemis van familie en vrienden is nog erg heftig.
Toch merk ik dat dit wel het soort land is waar ik me thuis voel. Vrijstaande huizen, enorme trucks op de weg, countrymuziek op radio en televisie, besneeuwde bergtoppen op de achtergrond...

Binnenkort meer!

  • 06 April 2016 - 08:45

    Peter En Anja :

    Lieve Tessa,
    Wat ontzettend fijn dat je zo goed wordt opgevangen door Ron en Monica!
    En wat ontzettend stoer dat je gewoon durft te zeggen dat het allemaal maar niet zo eenvoudig is!
    Succes met het zoeken van een mooie job en blijf vooral bij jezelf!
    Je bent een prachtkans en vooral niet vergeten te genieten van het mooie land!
    In gedachten zijn we bij jr!
    Heel veel liefs van de Bosschenaartjes

  • 06 April 2016 - 08:47

    Anja:

    Lees ik min reactie terug en zie ik staan je bent een prachtkans.....ik bedoel PRACHTMENS

  • 06 April 2016 - 09:01

    Mem:

    Wauw, dat is ónze dochter!! Trots op je!!

  • 06 April 2016 - 10:30

    Bernadette:

    Hey Tessa,

    Wat ontzettend fijn van Ron en Monica, dat je daar voorlopig mag blijven. Haalt wel even de druk van de ketel af lijkt me.
    Geniet ervan en ik hoop dat de heimwee snel zakt. Je kunt het!!
    Liefs, Bernadette

  • 06 April 2016 - 10:50

    TElma:

    Supertrots op je!!

  • 06 April 2016 - 14:39

    ANJA:

    Hoi Tessa, wat leuk om van je nieuwe uitdaging te lezen. Wat zorgt God toch voor mooie mensen op ons pad. Geniet van die mensen en dat land. Een stuk gemis zal er altijd blijven, maar als dat een goede plek krijgt, komt het goed. En nu idd even rustig aan .... one step at a time.
    Een lieve groet uit Curacao

  • 06 April 2016 - 16:58

    Peter:

    Hoi Tessa,
    Wat geweldig dat je gelijk zo opgevangen wordt. Zal idd best lastig zijn in het begin zo zonder familie en vrienden. Maar uit ervaring weet je dat dat ook goed komt.
    Succes met zoeken naar werk en vrienden.
    Groet,
    Peter

  • 06 April 2016 - 19:45

    Katrientje:

    Ha Tessa,

    Wat goed om te lezen dat het goed gaat. En wat fijn dat je zo goed bent opgevangen.
    En dapper dat je deze uitdaging weer aan gaat!!
    Zet hem op!
    groetjes van de van Dienstjes....

  • 06 April 2016 - 20:47

    Fenneke:

    Hoi Tessa,

    Wat fijn te lezen dat je goed aangekomen bent! Fijn dat je zo goed opgevangen bent! Heel veel plezier en succes! Je bent een kanjer! Ik doe het je niet na. Hou je haaks!

    Liefs, Fenneke

  • 06 April 2016 - 22:07

    Heit:

    Lieve Tessa,

    Houd moed, meisje! Want als dit het soort land is waar jij je thuis voelt, dan komt het goed. Gun jezelf de tijd om te wennen aan het leven daar. Dat is een hele uitdaging, maar ik weet dat je het kunt. Ik denk aan je en bid voor je.

    Heit

  • 06 April 2016 - 22:38

    Coriët:

    Hi Tessa,
    Fijn te horen dat je weer veilig op plaats van bestemming bent!
    Hoop van harte dat je je draai en plek mag vinden, op gang komen mag gelukkig best even tijd nemen.
    Heel veel succes met weer een nieuw avontuur!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Kelowna

Canada

Een jaar om te kijken wat Canada voor mogelijkheden biedt!

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2016

Happy days

22 Mei 2016

Overwegingen

22 April 2016

Inburgeren

06 April 2016

Howdy folks!
Tessa

Actief sinds 03 Juni 2011
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 35888

Voorgaande reizen:

30 Maart 2016 - 29 Maart 2017

Canada

09 September 2015 - 25 November 2015

Frankrijk 2

03 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Zweden

08 April 2015 - 24 Juni 2015

Frankrijk

09 Augustus 2011 - 15 Maart 2012

Curaçao

24 November 2011 - 15 Februari 2012

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: