De eerste dagen - Reisverslag uit Toulouse, Frankrijk van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Toulouse, Frankrijk van Tessa Houtman - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Tessa

13 April 2015 | Frankrijk, Toulouse

De eerste dagen zitten er al weer op!
Gisteren was er een rommelmarkt hier in het dorp, en het was schitterend weer. Dat betekende veel gasten voor de lunch: in totaal ongeveer 30 personen. Veel Nederlanders die hier een tweede huis hebben, een aantal Engelsen en wat Fransen.
De samenwerking met Jos in de keuken verliep uitstekend en hoewel het druk was hadden we niet de minste moeite om alles bij te houden. Na afloop waren ze onder de indruk van de rust die ik had en de snelheid waarmee ik de dingen in me opneem: één keer uitleggen is doorgaans voldoende. Ik merk ook dat ik nu ervaring heb en ben echt blij met alles wat ik bij Smakelijck geleerd heb het afgelopen jaar!

Vandaag was ik vrij, en Jos en Anja hebben hun tweede auto zo verzekerd dat medewerkers boven de 23 jaar en minstens 3 jaar in bezit van hun rijbewijs er ook mee weg kunnen.
Dus navigatiesysteem erin gehangen, en daar toerde ik door het heuvelachtige Franse landschap naar Mirande, zo'n 35 km verderop. Daar heb ik wat rondgestruind over de markt, de kerk bekeken, aan het dorpsplein geluncht en in het park zitten lezen. Heerlijk in het zonnetje, het was vandaag nog steeds mooi weer.

Verder heb ik vriendschap gesloten met Bertje, de Jack Russell van Jos en Anja. Ik ga regelmatig een eindje met haar wandelen, want ze is op dieet en moet flink afvallen. We noemen haar niet voor niets 'le petit saucisse'... :-)

Op dinsdag zijn we gesloten, dus morgen nog een dag vrij en daarna weer aan de slag!

• 14 April 2015 - 08:10

Matijs:

Hey Tessa
    Vet leuk dat alles soepel verloopt.
    Hier komt het mooie weer ook langzaam aan en fijn dat je je ervaring kan gebruiken bij je Job.
    Succes en veel plezier